Biletele pentru Beyoncé și noua cultură a concertelor

Beyonce
Beyonce
21 februarie 2023, 12:55

Pe contul său TikTok, comediantul Kalen Allen a documentat cu sârg aventura sa pentru a obține bilete la viitorul turneu mondial „Renaissance” al lui Beyoncé. A doua actualizare a venit cu vestea că nu a fost selectat pentru un cod de acces în cadrul loteriei pre-sale „Verified Fan” de la Ticketmaster. El a revenit în cea de-a treia actualizare cu o vigoare reînnoită și o strategie diferită. Până la ultima actualizare, Allen a avut succes: a cumpărat un bilet în valoare de 3.757 de dolari, care a fost însoțit de o taxă de serviciu de 556 de dolari.

Cu toate că locul lui Allen (în trepte, pe scena propriu-zisă) nu este unul obișnuit, experiența sa de cumpărare a biletelor „Renaissance” este foarte asemănătoare cu cea a altor milioane de fani ai lui Beyoncé. După ce datele turneului au fost anunțate pe 1 februarie, Ticketmaster a raportat că cererea pentru primul grup de bilete puse în vânzare a fost cu 800% mai mare decât oferta, ceea ce a determinat-o pe Beyoncé să adauge concerte suplimentare la program.

Furnizorul a înființat sistemul de înregistrare la pre-vânzare „Verified Fan”, care, după cum spusese anterior, ar fi trebuit să asigure că mai multe bilete ajung la fani decât la roboți, chiar dacă nu garanta că toți cei care se înscriu vor obține un bilet. Rezultatul a fost o frenezie a cumpărării de bilete, care a devenit o obișnuință după anunțarea unor turnee mari ale unor artiști de marcă. Un efect secundar curios al acestei curse de bilete din era internetului este crearea unei ierarhii artificiale între fani: cei care au și cei care nu au.

Pentru a vă ajuta să înțelegeți pe deplin panica și anxietatea pe care un fan înrăit ar fi putut să le îndure în timp ce încerca să cumpere bilete „Renaissance” când au fost scoase la vânzare, permiteți-mi să vă conduc prin acest proces: cei interesați s-au înscris la pre-vânzare și au fost fie acceptați la loterie, fie puși pe o listă de așteptare.

Cei suficient de norocoși pentru a fi selectați au primit un cod special. Cu puțin timp înainte de momentul intrării în vânzare, aceștia au intrat într-o sală de așteptare virtuală și, în momentul în care biletele au devenit disponibile, au fost plasați la o coadă virtuală uriașă, formată din zeci de mii de persoane.

În cele din urmă, după ce au așteptat poate o oră (sau două, sau mai mult), clienții au fost conduși la harta stadionului, unde li s-au arătat biletele disponibile. De acolo, începea o numărătoare inversă, iar ei aveau la dispoziție doar câteva minute pentru a face o achiziție. Acestui haos i s-a adăugat adoptarea ocazională de către Ticketmaster a prețurilor dinamice – un model utilizat în mod obișnuit pentru rezervările de bilete de avion sau de către aplicațiile de transport de tip ride-hailing, precum Uber și Lyft – în care costurile se modifică în funcție de cererile pieței: de exemplu, dacă fanii își reîmprospătau pagina sau dacă apărea o eroare în mijlocul achiziției, puteau constata că prețul locurilor lor crescuse semnificativ.

Fanii și-au făcut o strategie pentru a găsi un loc – accesând site-ul Ticketmaster de pe mai multe dispozitive, luând în considerare spectacolele din diferite orașe și țări – în speranța de a găsi combinația potrivită de cod de pre-vânzare, loc și preț.

Având în vedere această gimnastică, obținerea efectivă a unui bilet la turneul „Renaissance” a devenit o insignă de onoare. Posesorii de bilete nu sunt doar în așteptarea unui eveniment unic în viață cu un interpret remarcabil; ei și-au dovedit, de asemenea, valoarea, în multe cazuri, navigând printre obstacole tehnologice obscene și plătind o primă pentru privilegiul de a participa.

Ticketmaster, la rândul său, încurajează această mândrie, trimițând e-mailuri de confirmare cu mesajul „Le-ai înhățat! Să înceapă așteptarea”, și trimite mesaje pe Twitter persoanelor care își sărbătoresc achiziția. Mesajul nu-i atât de subtil: felicitări pentru accesul într-un club de elită.

Modelul tăios al Ticketmaster a schimbat cultura concertelor pentru viitorul apropiat, iar vânzătorul va continua să prospere atâta timp cât frica de excludere a fanilor va persista. Aceștia pot fie să îndrăznească să respingă procesul complicat și prețurile exorbitante ale companiei, fie să treacă prin grilă pentru a fi martorii unui fenomen global pe care și-l vor aminti pentru tot restul vieții.

Este o decizie dificilă și stratificată pentru mulți iubitori de muzică, nostalgici după vremuri mai simple. Aprecierea artei nu ar trebui să fie limitată la cei care sunt dispuși să sară prin cele mai multe cercuri de foc  pentru ea. Dar până când fanii nu vor avea mai multe opțiuni, stratificarea socială pe care o experimentează – ai fost suficient de norocos să obții un bilet sau ai fost exclus complet din acest proces – este realitatea noastră nefericită.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite