Biologul Dumitru Jardan, conducătorul unei echipe care a reușit secvențierea genomului SARS-CoV-2 din România: Acest virus este identic cu cel din Wuhan

29 iunie 2020, 12:00

„Prima concluzie și cea mai importantă este că acest virus este identic cu cel din Wuhan. Noi am arătat că virusul are în medie 9 mutații față de virusul din Wuhan, față de secvența de referință a virusului din Wuhan, și încearcă o răspundere cu o identitate de 99,97%. Deci putem să zicem că, practic, ele sunt identice”, a subliniat biologul Dumitru Jardan.

„În primul rând trebuie să știm că avem de-a face cu același virus. (…) Acum, faptul că se secvențiază foarte mult în Europa și o să începem să secvențiem mai mult și noi o să ne ajute foarte mult să aflăm, de exemplu, să facem studii de epidemiologie moleculară, să vedem de unde a venit virusul, cum se răspândește, care sunt pattern-urile (modelele n.r.) de răspândire, ca să încercăm să-l oprim mai ușor. Așa, noi, de exemplu, am arătat că virusurile pe care noi le-am secvențiat pe lotul nostru ele clar au venit din Europa, face parte din variantele de virusuri care cirulă în Europa și majoritatea mutațiilor pe care le-am găsit noi au fost descrise în Anglia”, a explicat cercetătorul.

„Mutațiile sunt niște schimbări în genomul virusului. Noi, de obicei, mutațiile le asociem cu un lucru rău, pentru că toată lumea când aude că e o mutație este ceva rău neapărat, că se va întâmpla un lucru rău. O mutație înseamnă, de fapt, doar o schimbare la nivelul genomului virusului, care s-ar putea să nu aibă niciun efect sau s-ar putea să aibă niște efecte destul de dramatice în anumite cazuri, dar până acum nu au fost descrise asemenea mutații la nivelul virusului SARS-CoV-2, cel puțin din ce am găsit, am studiat până în acest moment”, a adăugat Dumitru Jardan.

Intervenția sa integrală, în secțiunea VIDEO