Coduri vestimentare digitale. Ce vom purta în metavers?

Personaj din metavers
Personaj din metavers
23 decembrie 2022, 14:28

Cel puțin, pe acest lucru mizează o serie de persoane din domeniul modei și al tehnologiei, pe măsură ce tot mai multe întreprinderi privesc spre promisiunile modei digitale. Acestea pariază că aceste ținute virtuale nu vor fi doar pentru apelurile Zoom, ci vor putea fi purtate în cele din urmă în tot „metaversul” –  în jocuri, pe rețelele de socializare și, în cele din urmă, poate chiar pe corpul tău în lumea reală, prin intermediul ochelarilor de realitate augmentată (AR).

În raportul anual „Stare modei” al McKinsey & Company și The Business of Fashion, liderii din industrie au privit spre această frontieră imersivă.

„Există din ce în ce mai multe «lumi secundare» în care te poți exprima, dar probabil că există o subestimare a valorii care este acordată persoanelor care doresc să se exprime într-o lume virtuală cu un produs virtual și printr-o persoană virtuală”, a declarat Robert Triefus, directorul de marketing al Gucci, citat în raport.

Echiparea personalităților noastre digitale nu este o noutate, de la confecționarea de păpuși pixelate Dollz la începutul anilor 2000 și până la cumpărăturile din zilele noastre pentru noi accesorii de garderobă în Animal Crossing. Industria jocurilor video a pus mai recent bazele modei digitale, cu ținute sau „skin-uri”, în jocuri precum „Overwatch” și „Fortnite”, care generează venituri de miliarde de dolari.

Unii jucători importanți din domeniul modei au început deja să profite de piața jocurilor – în 2019, Louis Vuitton a creat skin-uri pentru „League of Legends”, iar Nike și Ralph Lauren au oferit anul acesta accesorii pentru avataruri prin intermediul platformei de construcție a lumii virtuale Roblox.

În același timp, discuțiile în jurul lumilor virtuale s-au accelerat din cauza pandemiei și a muncii la distanță. Rebranding-ul Facebook ca „Meta” nu a făcut decât să stimuleze și mai mult interesul. Într-un discurs pentru conferința Connect 2021 a Meta, Mark Zuckerberg a recunoscut că vom avea „o garderobă de haine virtuale pentru diferite ocazii” în metavers.

Iar în lipsa unor defilări fizice anul trecut, creatorii de modă au fost nevoiți să devină creativi în ceea ce privește modul în care își prezintă hainele. Marca americană de lux Hanifa a organizat un spectacol digital în care a renunțat la modele umane în favoarea unor figuri plutitoare, fără cap, care purtau randări 3D ale noilor articole de îmbrăcăminte, în timp ce designerii chinezi Xu Zhi, Andrea Jiapei Li și Roderic Wong și-au prezentat colecțiile în timpul săptămânii modei de la Shanghai printr-o vitrină virtuală AR.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă