Construcția magistralei de metrou care va lega Capitala de Aeroportul Otopeni ar urma să înceapă în iunie, estimează Ministerul Transporturilor. Primul tronson va avea șase stații

1 martie 2023, 20:54

Contractul pentru construcția primului tronson al Magistralei 6, care va lega Capitala de cel mai mare aeroport al țării, „Henri Coandă”, a fost semnat în martie, anul trecut. În primăvară ar urma să fie gata proiectul tehnic și apoi să înceapă primele lucrări.

Ionuț Săvoiu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii: Suntem în grafic. Este programat să se termine faza de proiectare, de obținere a autorizațiilor, până în luna mai. Și începând din luna iunie ar trebui lucrările să înceapă.

Investiția pentru tronsonul „1 Mai – Tokyo” va costa circa 300 de milioane de euro și trebuie să fie gata în 4 ani. Un consorțiu din Turcia va realiza lucrarea.

Tronsonul va avea șase stații și o lungime de 6,6 km. Va traversa printre altele zone precum Romexpo, în care s-au construit și se construiesc multe blocuri și clădiri de birouri.

Metrorex a semnat contractul și pentru cel de-al doilea tronson, „Tokyo- Aeroport Henri Coandă”. Lucrarea va costa tot circa 300 de milioane de euro și trebuie să fie gata în 4 ani. Câștigătorul e tot un consorțiu din Turcia.

Al doilea tronson, Tokyo-Aeroportul Otopeni, va avea tot șase stații, dar va fi mai lung cu un kilometru decât primul. De exemplu, o stație va fi în zona comercială Băneasa, iar alte trei vor deservi orașul Otopeni.

Reprezentații asociațiilor care militează pentru dezvoltarea infrastructurii sunt sceptici că lucrarea va fi gata la timp. În plus, se tem că metroul nu va atrage prea mulți călători, în condițiile în care traseul e spre Gara de Nord, iar legătura e deja asigurată cu trenul.

Mihai Crăciun, membru fondator, Asociația Construim România: Termenul de 4 ani pentru construcție este complet nerealist. Nu e nimic rău în faptul că va ajunge și metroul la aeroport și trenul. Dar nu trebuia să asigure legătura cu gara principala. Sunt multe alte legături pe care aeroportul trebuie să le aibă. Cu centrul orașului, cu cartierul de bussines, care nu sunt satisfăcute.

Compania din Turcia care a câștigat licitația pentru tronsonul Tokyo-Aeroport Otopeni va construi și metroul din Cluj-Napoca. Linia va avea 19 stații și o lungime de 21 de km.

Prima stație a metroului clujean, Europa Unită, este gândită să fie construită în cartierul Sopor, cel mai nou al Clujului. Tot în această zonă va fi făcut și depoul suprateran.

Construcția metroului clujean va costa circa 2 miliarde de euro și trebuie să fie gata în opt ani.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă