Efectele psihologice ale pandemiei. Cum ne recuperăm după izolare
30 Mai 2020, 18:04
(actualizat 30 Mai 2020, 18:10)

S-a vorbit foarte mult despre măsurile de siguranță pe care trebuie să le urmăm pentru a ne proteja de infecția cu virusul Covid-19. Însă dincolo de efectele fizice ale pandemiei a existat și un profund impact psihologic asupra noastră, a tuturor.

Mediatizarea intensivă a evoluției epidemiei, a pericolelor la care suntem suspuși, dar și a deceselor, a creat o stare de panică în rândul consumatorilor de media.

La asta s-au adăugat și măsurile de izolare prelungită la domiciliu, care nu au făcut decât să accentueze starea de frică și incertitudine în fața dușmanului nevăzut.

Siguranța financiară a fost și ea afectată. La asta s-a adăugat și grija sporită pe care părinții trebuie să o aibă pentru cei mici, care au rămas acasă din cauza suspendării cursurilor.

Lipsa socializării, teama, anxietatea, stresul sunt factori care pot avea urmări psihologice profunde. Primele efecte pot fi starea de irascibilitate, insomniile, tulburările digestive și altele mai grave, precum depresia, dacă nu sunt eliminate cauzele.

Cum ne revenim mental după izolare

1. Socializare

De cele mai multe ori, simpla acțiune de a discuta despre probleme pe care le ai, te ajută să depășești momentele dificile. Așadar primul mecanism de apărare ar trebui să fie socializarea, fie ea și telefonică, cu cineva căruia îi putem împărtăși grijile noastre.

2. Limitarea consumului de informație

Cauzele nu au fost eliminate, însă. Chiar dacă, treptat, lucrurile revin la normal, suntem în continuare bombardați cu informații despre pericolul pandemiei. Este important să evităm urmărirea excesivă a buletinelor informative și a surselor de știri online. Puteți limita la 10-15 minute pe zi acest proces.

3. Timp în aer liber

Acum că putem ieși din casă este indicat să o și facem. Timpul petrecut în aer liber, la plimbare, cu animalul de companie, cu prietenii sau cu familia, reprezintă o modalitate excelentă de a ne deconecta de la senzația de apăsare a izolării și a pandemiei.

4. Sport

Sportul este un alt mijloc excelent de relaxare. În timpul în care facem efort fizic, organismul nostru secretă edorfină. Această substanță este cunoscută drept ”hormonul fericirii”, datorită stării de bine pe care ne-o creează.

5. Călătoriile

Una dintre metodele cele mai indicate pentru relaxare sunt vacanțele. Nu este nimic mai benefic pentru sănătatea mentală, decât o călătorie de câteva zile, departe de casă.

Starea de bine pe care ți-o poate asigura un sejur în străinătate, de exemplu, te va ajuta să te simți ca un om nou.

Chiar dacă va mai dura câteva luni până se va reporni turismul internațional, nu te împiedică nimeni să-ți faci de pe acum planuri și să profiți de ofertele de vacanţă disponibile.

6. Terapie

Nu este nicio rușine să apelezi la ajutorul unui specialist. A discuta cu cineva care înțelege problemele prin care treci, te va ajuta să depășești aceste momente dificile din viața ta.

 

 

sursa

agerpres.ro