Efectul pandemiei asupra modei corporatiste. Bărbații au înlocuit costumul cu treningul

Moda corporatistă schimbare în vremea pandemiei de COVID-19
Moda corporatistă schimbare în vremea pandemiei de COVID-19
15 octombrie 2020, 12:23

„Am fost închiși cu toții acasă, așa că aceasta este prima jachetă pe care am îmbrăcat-o din martie”, a spus Cucinelli pentru Reuters în Milano, în timp ce își prezenta cea mai recentă colecție, în septembrie, purtând un blazer gri deschis.

Majoritatea „gulerelor alb” lucrează de acasă, în pantaloni de trening, o tendință pe care unii experți se așteaptă să se mențină și după pandemie. Și sunt puține, dacă există, nunți sau petreceri.

Această schimbare a comportamentului are repercusiuni profunde în lanțul de aprovizionare pentru costume și îmbrăcăminte formală, afectând un sector enorm al confecțiilor.

În Australia, cel mai mare producător mondial de lână, prețurile s-au prăbușit la minimul pe zece ani. Mulți crescători de oi se află într-o situație dificilă, depozitând lână în fiecare magazie disponibilă, în speranța unei reveniri.

În nordul Italiei, fabricile de lână care cumpără de la fermieri și țes pentru costume de lux și-au văzut comenzile în cădere liberă. În Statele Unite și Europa, mai multe lanțuri de comerț cu amănuntul specializate în îmbrăcăminte de afaceri, cum ar fi Men’s Wearhouse, Brooks Brothers și TM Lewin și-au închis magazine sau au intrat în faliment în ultimele luni.

Cei implicați la toate nivelurile au declarat pentru Reuters că sunt obligați să se adapteze pentru a supraviețui, de la fermierii care se îndreaptă spre alte forme de agricultură până la fabrici care produc costume care nu se șifonează și sunt mai rezistente la pete.

„Oamenii își doresc să se simtă mai confortabil și sunt mai puțin înclinați să poarte un costum formal”, a declarat Silvio Botto Poala, director general al Lanificio Botto Giuseppe, o fabrică de lână din centrul textil din Biella, Italia, care are printre clienți Armani, Max Mara, Ralph Lauren și Hermes.

„Cu conferințele Zoom și telemuncă, veți vedea bărbați care poartă o cămașă, poate chiar o cravată, dar nu multe costume.”

Botto Poala se așteaptă ca vânzările fabricii sale să scadă cu 25% de la 63 de milioane de euro realizate anul trecut și apreciază că recuperarea va veni peste 2 sau 3 ani. Un plus este faptul că afacerea sa produce în principal țesături pentru femei; alții sunt mai pesimiști.

„Pentru unele afaceri, vorbim de o scădere de 50% -80% a vânzărilor”, a spus Ettore Piacenza, directorul general al fabricii de lână Fratelli Piacenza, o afacere de familie veche de secole, cu o cifră de afaceri anuală de 52 de milioane de euro.

O mișcare treptată către îmbrăcăminte casual are loc de ani de zile. În 2019, chiar și Goldman Sachs – un bastion al costumului formal – a relaxat codul vestimentar pentru personalul său. Fără a mai vorbi de creșterea mulțimii de hipsteri din Silicon Valley.

Însă COVID a accelerat această schimbare, stimulând vânzările de îmbrăcăminte confortabilă și sport în detrimentul celei de afaceri.

În al doilea trimestru al acestui an, când o mare parte a lumii era blocată, Nike a fost cea mai la modă marcă, conform Lyst, o platformă globală care analizează comportamentul a peste nouă milioane de cumpărători online pe lună.

A fost pentru prima dată de când a început Lyst Index când un brand de modă de lux nu a ocupat primul loc.

Unitatea Athleta a Gap, care vinde colanți, pantaloni de jogging, tricouri și bluze de antrenament, a fost cea mai performantă linie de modă din cele trei luni până la 1 august.

Costumele s-au clasat printre articolele cu cele mai mari reduceri și cel mai puțin vândute în Franța, Italia și Germania în septembrie, conform datelor compilate de StyleSage.

Mărci precum Asos, Topman, Guess și Hugo Boss au înregistrat reduceri de până la 50%.

Prăbușirea cererii de îmbrăcăminte de birou i-a determinat pe comercianții cu amănuntul din SUA, inclusiv Jos. A. Bank și J. Crew, să intre în faliment în timpul verii, iar mulți alți comercianți cu amănuntul se confruntă cu un viitor incert.

Coresight Research estimează că între 20.000 și 25.000 de magazine din SUA s-ar putea închide până la sfârșitul anului, comparativ cu aproximativ 9.800 în 2019.

 

sursa mediafax

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă