Eugen Ilea: Atât părinții cât și elevii își doresc ca începerea anului școlar să se întâmple în mod tradițional. Cristian Hatu: Este o provocare pentru profesori să se adapteze la învățarea la distanță
04 August 2020, 11:10
(actualizat 04 August 2020, 12:00)

Incertitudinea privind începutul de an școlar provoacă îngrijorare în rândul elevilor și al părinților care cer răspunsuri din partea autorităților. Nici profesorii nu sunt mai liniștiți. Perspectiva învățării la distanță reprezintă și pentru ei o provocare.

Eugen Ilea, vicepreședinte Federația Națională a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar a fost invitat la TVR  și a discutat despre problemele legate de acest început de an școlar, dar și despre numărul de ore petrecute în școala și volumul de muncă pe care îl au elevii.

Atât părinții cât și elevii își doresc să meargă la școală, pentru că mersul la școală, educația tête-à-tête cu profesorul este cu totul altceva față de educația online. De aceea noi, părinții, ne dorim ca odată cu începerea anului școlar pe 14 septembrie acest lucru să se întâmple în mod tradițional.  Nu cred că se va întâmpla, întrucât situația epidemiologică nu permite acest lucru. Dintre toate scenariile înaintate de Guvern (...) presupunem că se va merge pe scenariul hibrid adică o parte va merge la școală și o parte va sta acasă și va urmări desfășurarea orelor la clasă.

Elevii cer decizii privind redeschiderea școlilor. Acțiuni de protest organizate în mai multe orașe din țară

Cristian Hatu, expert în educație, este de părere că învățarea la distanță,  mai ales acolo unde numărul de infectări cu Sars Cov 2 este mare,  conduce la niște provocări destul de mari.

Cei din conducerea școlilor vor trebui să fie  foarte buni pe partea de organizare, în al doilea rând, să fie foarte buni  pe partea de gestionare a unor situații complexe (...) Temerea mea vine de aici: În ce măsura conducerea școlilor vor putea să gestioneze eficient astfel de situații, poate se vor impune niște măsuri mai dure într-un oraș, într-o comună, în ce măsura au ei capacitatea de a acționa autonom și eficient se întreabă expertul în educație.

Expertul în educație a atras atenția și asupra faptului că pentru profesori este o provocare să se descurce în ceea ce înseamnă învățarea la distanță, nu li s-a lăsat timp să exerseze,  să-și dezvolte abilitățile de pe zona aceasta și din ce feedback-uri avem, chiar și la profesorii buni vedem o presiune, a arătat Cristian Hatu.