Examenul de final de gimnaziu se schimbă din 2021

22 iulie 2020, 18:59

Modelul de limba română abordează pasiuni ale unor oameni celebri precum Mendeleev, Einstein sau Eminescu şi merg pe motto-ul „Dacă nu avem pasiuni, nu a avem cu ce porni la drum în viaţă”. Compunerea după un text literar este cea care a iscat cele mai multe discuţii.

Iulia Pop, professor la Colegiul Naţional “Sfântul Sava”: Mi s-a părut că ele sunt extrem de dificile pentru un elev de clasa a VIII-a, conțin un număr mare de neologisme, necesită lectură. (…) Cele trei compuneri presupun un timp îndelungat”.

Alţi profesori ne-au scris că e nevoie de pilotarea acestui tip de subiect, pentru că unele cerinţe dovedesc un exces de zel în a evalua cât mai multe competenţe în două ore, depăşind, în unele cazuri, programa şcolară. Şi menţionează că ar trebui să se adreseze tuturor elevilor, nu doar celor de olimpiadă.

Şi la matematică, structura subiectelor este schimbată.

Alexandru Constantinescu, director adjunct al C. N. „Spiru Haret”: “Din punctul de vedere al structurii e ceva nou, o matematică axată pe problemele cotidiene, mi s-au părut prea ușurele nu sunt edificatoare pentru cei patru ani de gimnaziu. Nu ar trebui să fie un șoc, dar măcar psihologic, elevii ar trebui să fie pregătiți”.

Specialiştii care au lucrat la subiecte spun că ele continuă formatul evaluărilor de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a.

Elevii care intră acum în clasa a VIII-a sunt prima generaţie care a învăţat după o programa nouă, aşa că schimbarea formatului evaluării era necesar. Tot ei sunt şi singura generaţie care a început aproape fiecare an şcolar fără manuale pe bănci.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite