Haosul facturilor la gaze. Atenție la cotele de consum! Furnizorii nu le explică clienților cum pot obține compensarea

27 decembrie 2021, 20:30

În vreme ce unor consumatori casnici le-au venit facturi plafonate și compensate, alți clienți nu au primit nici reducerea, nici plafonarea.

Explicația e că plafonarea se acordă doar consumatorilor care au un preț în contract mai mare de 0,37 de lei pe kilowatt oră.

Compensarea, adică reducerea cu 33% a facturii, se acordă doar celor care au un tarif mai mare de 0,125 de lei pe kilowatt oră și dacă se încadrează în cotele lunare de consum.

Spre exemplu, în noiembrie nu trebuie să fi consumat mai mult de 150 de metri cubi de gaz, iar în decembrie 250 de metri cubi.

Operator furnizor de gaz: „Gândiţi-vă că majoritatea clienţilor sunt care au cu 0,6 şi ceva, adică 66 sau 0,71 şi doar clienţii aceia beneficiază de plafonări şi de compensări. Dvs. aveţi un preţ atât de mic încât nu are ce să vi se aplice pentru că ar trebui să vă crească cumva preţul ca să poată să vi se aplice”.

Haosul e și mai mare în cazul centralelor de imobil pe gaz. Acolo, pe un contor comun, sunt mai mulți consumatori.

Nici măcar operatorii furnizorilor nu știu să explice foarte bine ce au de făcut oamenii. După ce îi pun să aștepte zeci de minute la telefon.

Și mare atenție la cotele de consum! Cine nu se încadrează în aceste cote, va plăti factura în întregime, la tarif neredus.

Dacă în decembrie ați consumat 300 de metri cubi de gaz în loc de 250, veți plăti întreaga factură la tarif necompensat.

Prețurile la gaze au explodat în ultimele luni. Consumatorilor casnici care încă mai au tarife mici încep să le expire contractele și primesc noi oferte la prețuri de 2 sau 3 ori mai mari.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite