Imagini cu miliardarul indian Ratan Tata conducând una dintre cele mai ieftine mașini din lume
19 Mai 2022, 15:07 (actualizat 19 Mai 2022, 15:39)
(actualizat 19 Mai 2022, 15:39) | Știrile TVR

O înregistrare video cu miliardarul indian Ratan Tata conducând una dintre cele mai ieftine mașini din lume s-a viralizat pe platformele de social media. Oamenii au lăudat din nou simplitatea pe care unul dintre cei mai bogați oameni din India a afișat-o în ultimele șase decenii.

Ratan Tata a fost surprins conducând Nano, mașina lansată de una din companiile sale în 2009 pentru un preț de doar 100.000 de rupii, echivalentul a aproximativ 2.000 de dolari, relatează BBC.

Compania magnatului a produs Nano timp de 10 ani, până când a renunțat la ea în 2019, Ratan Tata admițând anumite probleme cu producția și comercializarea sa.

Însă micuța mașină a rămas unul dintre proiectele sale de suflet, el afirmând despre aceasta că este un autovehicul pe care și-l pot permite toți indienii.

Mulți au remarcat pe rețelele de socializare că acesta preferă să conducă Nano deși deține compania auto care produce și Jaguar și Land Rover.

Ratan Tata a scris chiar în urmă cu câteva zile pe Instagram de ce mașina este atât de specială pentru el, relatând că inspirația pentru Nano i-a venit după ce a văzut numeroase familii indiene înghesuindu-se pe scutere și că aceasta „a fost mereu destinată tuturor oamenilor noștri”.

Ratan Tata este unul dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri din India, industriașul având o carieră de peste 60 de ani de-a lungul căreia a fondat și condus unele dintre cele mai puternice companii din țară.

În vârstă de 84 de ani, el este de asemenea cunoscut pentru activitățile sale de filantropie și donațiile uriașe făcute de-a lungul anilor, în special în ultimul deceniu, pentru cauze caritabile.

În prezent el are o avere estimată de Forbes la un miliard de dolari dar, spre comparație, în 2010 aceasta se ridica la aproape 300 de miliarde de dolari.

Grupul Tata plănuiește să relanseze Nano ca mașină electrică, dar experții spun că India trebuie încă să investească masiv în stațiile de încărcare și managementul lanțului de aprovizionare pentru a face din aceasta o opțiune viabilă.