În viteză, pe noi drumuri expres și pe calea ferată. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă: Știu că toată lumea vrea să știe ce autostrăzi se termină anul acesta

15 ianuarie 2021, 21:46

După 5 ani de așteptări, șoferii ar putea circula de anul acesta pe toți cei 70 de km ai Autostrăzii A10 Turda – Sebeș.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Știu că toată lumea vrea să știe ce autostrăzi se termină anul acesta. Avem lotul 2 în Autostrada Sebeș – Turda, asta ar însemna să se deschidă traficului ultimii 29 de km din acest proiect. Este foarte avansat.

Pe lista cu drumuri noi din acest an se află și tronsonul 2, de 40 de km, al drumului Expres Craiova-Pitești, care le va permite șoferilor să ocolească orașul Slatina.

Sunt șanse să fie gata și cei 4 km din drumul expres dintre Vama Giurgiu și DN 5 și să fie reluate lucrările la centura Mihăilești.

Situație incertă este cu lotul Chețani- Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania, unde lucrările au întârzieri mari.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Tehnic, s-ar putea finaliza, numai că antreprenorul de acolo este cu mari probleme financiare. Am cerut companiei să găsească o soluție cât mai curând. Ori rupem pisica, ori mergem înainte cu o soluție.

Pentru centura Capitalei sunt scenarii optimiste.

Pasajul Mogoșoaia ar urma să fie dat în folosință anul acesta, după ce lucrările au început cu o întârziere de un an, chiar în perioada stării de urgență.

Proiectul rutier suprateran are 800 de metri lungime și va duce actuala Șosea de Centură peste DN1A și sensul giratoriu de la sol.

Mihai David, vicepreședinte Asociația Construim România: Pentru anul 2021 ne așteptăm de la Ministerul Transporturilor și CNAIR să dăm drumul la licitațiile de execuție pe Autostrada A7 către Moldova să lanseze licitația de execuție pe A13 Sibiu – Făgăraș, să finalizăm licitațiile de execuție și proiectare pe Sibiu – Pitești și s-avem și câștigătorii desemnați.

Ministerul Transporturilor vrea să elimine și cele 500 de restricții de viteză care sunt acum pe calea ferată. Soluția găsită: investiții cu bani europeni prin planul Național de Reziliență și Redresare.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite