Infocons despre drepturile pe care le avem când mergem cu mașina în service
30 Iunie 2020, 10:09
(actualizat 30 Iunie 2020, 10:13)

Infocons atrage atenția asupra drepturilor pe care le avem când mergem cu mașina în service.

Cetățenii trebuie să se asigure că service-ul funcționează legal și este autorizat de RAR. De asemenea, e bine să se informeze în prealabil asupra tarifelor și să ceară un deviz estimativ al intervenției.

Service-urile sunt obligate să afișeze prețurile cu TVA într-o maniera vizibilă și lizibilă în zona de recepție a clientelei și să precizeze modul de calcul utilizat (ora fizică sau baremurile de timp/ ora tehnologică pentru reparații furnizate de producător).

Clienții sunt sfătuiți să ceară factura care trebuie să conțină: data și locul efectuării reparației, modul de calcul al manoperei: timp fizic sau barem de timp / ora tehnologica, piesele de schimb utilizate (cantitate/pret), alte materiale de întretținere, consumabile utilizate (cantitate/pret), numărul de înmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul).

„Solicitați nota de comandă (reparație) care trebuie să cuprindă natura exactă a reparațiilor, costul probabil al acestor intervenții și durata imobilizării autovehiculului. Nota de comandă (reparație) semnată de cele două părți ajută la o eventuală contestare a facturii și va constitui dovada în cazul în care sunt lucrări necorespunzătoare sau neefectuate”, transmite Infocons.

Dacă mașina nu este restituită în termenul stabilit, cetățenii pot soma service-ul să respecte termenul înscris printr-o scrisoare recomandată cu confirmarea primirii.

De asemenea, pentru piesele de schimb folosite de service la reparație, din stocurile proprii, se acordă garanție. Specialiștii din service-uri au datoria să consilieze clienții asupra unor reparații, ce sunt necesare a fi efectuate, explicând motivele recomandărilor.

Service-ul este depozitarul autoturismului care îi este incredintat. Dacă mașina este furată sau deteriorată în plus față de recepția efectuată, pe timpul reparației, costurile sunt suportate de societate.

Mai mult, service-ul are obligația să restituie piesele înlocuite, cu excepția acelora care sunt folosite la reparație pe perioada garanției.

Service-ul este responsabil de accidentele care pot să survină în interiorul spațiului de lucru, cu condiția ca nicio neglijență să nu fie imputată clientului.

„Drepturile cetățeanului în calitatea lui de consumator trebuie să fie la fel și în Paris, Berlin și în București. Din păcate de cele mai multe ori informarea precară pentru a putea alege informat lipsește , sunt puse piese conforme versus piese originale, cost orar pentru manoperă, dar nu știm câte ore durează pentru a se realiza manopera și lista poate continua, cel păgubit fiind cetățeanul. Așa că este important să luăm atitudine și să avem o viață mai sigură pe drumuri, dar și o viață mai corectă în calitatea noastră de cetățeni și consumatori europeni!”, arată Infocons.