Kaspersky: 30% dintre medici au compromis datele pacienţilor atunci când ofereau consultaţii la distanţă
20 Decembrie 2021, 14:13 (actualizat 20 Decembrie 2021, 14:15)
(actualizat 20 Decembrie 2021, 14:15) | Știrile TVR

Trei din zece furnizori de servicii medicale (30%) s-au confruntat cu cazuri în care angajaţii lor au compromis informaţiile personale ale pacienţilor în timpul consultaţiilor la distanţă, arată cercetările la nivel global realizate de Kaspersky.

În acelaşi timp, aproape jumătate dintre furnizori cred că medicii lor nu înţeleg clar cum sunt protejate datele pacienţilor, iar peste două treimi (67%) dintre respondenţi consideră că este important ca sectorul sănătăţii să colecteze şi mai multe informaţii personale pentru dezvoltarea industriei în continuare pentru a perfecţiona Inteligenţa Artificială (AI) şi pentru a asigura un diagnostic fiabil.

Conform sursei citate, doar 17% din totalul celor chestionaţi sunt siguri că majoritatea angajaţilor lor care efectuează servicii medicale de la distanţă are o înţelegere clară asupra modului în care sunt protejate datele propriilor pacienţi. "Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că 70% dintre organizaţiile medicale au cursuri dedicate de conştientizare a securităţii IT. Aceste date pot fi privite ca un semn că majoritatea practicilor educaţionale de securitate cibernetică implementate nu corespund realităţii şi nu reuşesc să acopere subiecte care ar fi utile în activităţile zilnice ale medicilor", se notează sondajul Kaspersky.

De asemenea, 54% dintre respondenţi admit că unii dintre medici efectuează sesiuni de la distanţă folosind aplicaţii care nu sunt concepute special pentru telesănătate, cum ar fi FaceTime, Facebook Messenger, WhatsApp, Zoom şi altele.

"Aplicaţiile de telesănătate sunt concepute şi certificate special pentru a proteja datele personale sensibile. Ocolirea acestui nivel ridicat de protecţie înseamnă riscul pierderii încrederii, măsuri disciplinare şi amenzi grele. Cei care nu reuşesc să pună în aplicare instrumentele potrivite ar putea încălca, de asemenea, cerinţele de facturare pentru telesănătate şi ar putea pierde funcţiile de telesănătate special concepute, cum ar fi integrările cu dosarele pacienţilor sau partajarea în siguranţă a datelor live de la dispozitive de la distanţă", explică Peter Zeggel, CEO al arztkonsultation.de, principalul furnizor de telesănătate din Germania.

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în anul 1997, ce oferă soluţii de securitate şi servicii inovatoare pentru a proteja companiile, infrastructura critică, autorităţile guvernamentale şi utilizatorii individuali. Portofoliul companiei cuprinde peste 400 de milioane de utilizatori individuali, precum şi 250.000 de companii-client.

 

 

 

sursa agerpres