Liberalizarea pieței energiei are nevoie de reglementare

14 ianuarie 2021, 21:33

Încă de dimineață, la sediul unuia dintre cei mai mari furnizori de energie electrică din București, clienții au stat la coadă să semneze noi cotracte pentru a trece în piața concurențială. Dacă nu o fac, vor plăti un tarif de serviciu universal mai mare.

În ultima perioadă, doar 100.000 de clienți, dintr-un total de aproximativ 6 milioane care au fost în piața reglementată, au reușit să semneze contracte noi pentru piața concurențială.

Autoritățile iau în calcul să modifice regulile astfel încât consumatorii să beneficieze de cea mai bună ofertă a furnizorului de care aparțin.

Bogdan Chirițoiu, președinte Consiliul Concurenței: În felul ăsta să câștigăm câteva luni în care consumatorii să aibă niște tarife cât de mici este posibil până când ei vor avea suficiente informații și vor reuși să opteze în cunoștință de cauză pentru cea mai bună variantă.

Reprezentații companiilor de utilități avertizează însă că nu întodeauna oferta cu cel mai mic preț al kilowatt-ului este și cea mai avantajoasă.

Silvia Vlăsceanu, director general, Federația Asociațiilor Companiilor de Utilități din România: Sunt oferte care includ sau nu includ abonament, includ tarife diferențiate zi, noapte. Sunt oferte care îți oferă inclusiv revizii la instalația de utilizare sau un ajutor atunci când ai o problemă la rețeaua din casă, la instalația ta proprie.

Furnizorii vor avea și obligații în plus să informeze mai bine clienții.

Autoritatea de Reglementare în Energie pregătește reguli noi.

Reprezentații Autorității de Reglementare în Energie au precizat pentru Știrile TVR că au început o investigație în care verifică, printre altele, în ce măsură serviciile de call center ale furnizorilor fac față numărului mare de solicitări din partea clienților.

În situația în care sunt probleme, furnizorii riscă amenzi.

Controalele încep în contextul în care clienții unor furnizori reclamă că sunt nevoiți să aștepte zeci de minute la telefon până iau legătura cu un operator din call-center pentru a primi informații, inclusiv despre ofertele pentru noile contracte.

Despre toate acestea a vobit la Tema Zilei ministrul Energiei, Virgil Popescu.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite