A fost deschisă circulația pe încă un lot de autostradă – tronsonul Târgu Mureş-Ungheni din Autostrada Transilvania

6 decembrie 2021, 19:02

Construcția tronsonului Târgu Mureș – Ungheni a început în vara anului trecut și a costat aproximativ 40 de milioane de euro. Din totalul de 9 kilometri, jumătate sunt de autostradă, jumătate, drum de legătură cu două benzi pe sens. Tronsonul, parte a autostrăzii Transilvania, e o soluție mai ales pentru traficul local.

Lucrarea se vă recepționa cu un avans de aproximativ două luni. Contractul trebuia finalizat până la 22 ianuarie 2022.

Vom putea circula doar pe autostrada de la Târgu Mureș la Cluj Napoca atunci când vă fi gata și tronsonul Cheţani- Câmpia Turzii, cu o lungime de aproape 16 km. Compania de drumuri a început selecția unui nou constructor, după ce a reziliat vechiul contract, la începutul anului.

Tronsonul de autostrada „Târgu Mureș – Ungheni” e al doilea dat în trafic anul acesta, după lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda, lung de aproape 25 de km.

Până în urma cu o săptămână puteai să ai neșansa să parcurgi cei 33 de km intre Alba Iulia de Aiud și într-o ora și jumătate. Cozile de autovehicule se întindeau pe kilometri întregi, iar nervii șoferilor erau întinși la maxim. Statistic s-a constatat că după darea în folosință a loturilor 3 și 4 din autostrada A 10 numărul accidentelor rutiere s-a redus cu peste 60%.

Nici 2022 nu ne aduce prea mulți kilometri noi de autostradă.

Cel mai probabil, anul viitor, vom circula pe tronsonul 2 al drumului expres Craiova-Pitești, cu o lungime de 40 de km. Tot în 2022, ar urma să fie gata și pasajele de pe centura Capitalei de la Domnești, Oltenița și Berceni. Sunt șanse să fie dați în trafic și primii 13 km ai autostrăzii Sibiu-Pitești, tronsonul Sibiu-Boita.

Cu cei 30 de km noi dați în trafic anul acesta, România are o rețea totala de autostrăzi de aproape 950 de km.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite