Operatorii din call center-ul DSP nu fac față volumului de muncă. Sute de oameni se ocupă zilnic de anchetele epidemiologice

4 februarie 2022, 18:32

Call-center-ul DSP București, Arena Națională. La fiecare capăt al firului este o persoană pozitivă sau contactul direct al unei persoane bolnave.

Trei sute de oameni se ocupă zilnic de anchetele epidemiologice, în București. Sunt prea puțini. De exemplu, în ultimele 24 de ore, au fost peste 7.300 de bucureșteni care au aflat că au Covid. Cu o zi în urmă au fost 5.000. Cu toții trebuie sunați.

Un operator poate realiza în fiecare zi aproximativ 15 anchete epidemiologice. Numărul lor diferă însă de câți contacți direcți a avut persoana depistată pozitiv. Pot fi unul sau doi contacți sau pot fi chiar și 30 de contacți direcți în cazul copiilor de grădiniță de exemplu.

Cel mai mare număr de contacți direcți înregistrat până acum în București în cazul unei persoane pozitive a fost de… 46. Chiar dacă nu au simptome, cu toţii trebuie contactaţi.

Operatorii call center sunt medici sau farmaciști rezidenți detașați lunar la DSP, dar și funcționari publici din primăriile de sector.

DSP înregistrează în această perioadă și nenumărate apeluri pentru testare gratuită la centrele din spitale. Zilnic, oamenii stau la coadă cu orele.

Cel mai recent bilanţ arată aproape 32.000 de noi infectări la nivel național. Autoritățile au raportat și 97 de decese, iar la terapie intensivă sunt peste 1.000 de pacienți.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite