Primele 15 tramvaie noi de la Arad, puse în circulație în Capitală. Nicușor Dan: A fost o decizie corectă de a solicita tramvaie de 36 de metri

10 decembrie 2022, 12:32

Licitația pentru achiziția a 100 de tramvaie noi pentru București a început în 2018. Dar, din cauza unor contestații, contractul a fost semnat abia în primăvară lui 2021. Primul model „Imperio”, fabricat la Arad, a fost livrat în vara acestui an. Abia azi, 15 tramvaie au fost puse în circulație, pe linia lui 41, în prezența primarului general.

Tramvaiele au fost puse în circulație cu întârziere din cauza mai multor probleme. Peroanele unor stații au fost mărite pentru că noile modele erau mai lungi chiar și cu 9 metri. În plus, Comisia de Recepție a constatat că unele dotări nu corespund caietului de sarcini.

”Față de oferta, există mai multe modificări constructive la unele din elemente. (…) Pentru fiecare dintre acestea (…) furnizorul (…) a justificat că au calități similare sau mai bune decât cele din oferta inițială și Primăria le-a acceptat”, susține primarul genral Nicușor Dan.

”Puterea motorului am apreciat-o noi. Acum 5 ani am considerat că a trebuit să punem un motor de 120 de kw. (…) După 5 ani au apărut alte motoare mai performanțe (…) Sigur că am ținut pasul cu ce e nou”, a explicat Valer Blidar, patronul fabricii de tramvaie.

Noile tramvaie pot transporta 322 de călători din care 56 pe scaune. Au sistem de aer condiționat și încălzire, camere de supraveghere, afișaj electronic și prize USD. Spre deosebire de modele vechi, au controlor permanent.

Cele 15 tramvaie noi rezolva doar în mică parte problemele de transport ale Capitalei. Potrivit autorităților, Bucureștiul are nevoie de aproximativ 400 de tramvaie moderne pentru a face față cererii.

Încă 85 de modele „Imperio” urmează să fie livrate STB până în septembrie 2024. E prima achiziție de tramvaie noi din București după aproape jumătate de secol.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite