Primii pași pentru eliminarea discriminării alimentare în UE sunt salutați de consumatori

15 aprilie 2018, 20:15

O măsură unanim salutată și așteptată, dar care trebuie să aibă mai multe pârghii de pedepsire a celor ce discriminează consumatorii – așa califică majoritatea asociațiilor pentru protecția consumatorului din centrul și estul Europei propunerile Comisiei Europene.

Nenumărate analize din ultimii ani au scos la iveală faptul că produse vândute sub același nume, de la același producător, au o calitate mai proastă în magazinele est europene. Fie că e vorba de alimente, băuturi răcoritoare sau detergenți.

De exemplu, bucățelele de pește pane dintr-un mare supermarket din Cehia au 50 la sută pește, în timp ce, într-un produs similar vândut în Germania, conținutul de pește ajunge la 64 la sută.

Vera Jourova, comisar european pentru justiție, consumatori și egalitate de gen: „Prin noile măsuri, statele membre obţin forţă mai multă pentru a-i putea pedepsi pe cei care înşeală consumatorii cu produse care au calitate diferită. În prezent, autorităţile care se ocupă de protecţia consumatorilor nu au aceleaşi pârghii de intervenţie”.

Potrivit propunerilor Comisiei Europene, din pachetul „Noile avantaje pentru Consumatori”, publicat recent, practicile comerciale neloiale ar urma să fie aspru pedepsite. Va depinde însă mult și de autoritățile din fiecare țară: ele vor putea lua măsuri severe în cazul practicilor înșelătoare de comercializare a unor produse ca fiind identice în mai multe state membre, atât timp cât compoziția sau caracteristicile lor diferă în mod semnificativ. Noile reguli urmează un complicat proces, la Bruxelles; trebuie adoptate de parlament și de reprezentanții țărilor membre.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite