Programul „România educată”, în primă lectură, astăzi, în ședința de Guvern. Proiectul va fi adoptat după avizul CES

10 septembrie 2021, 08:51

ACTUALIZARE: Guvernul urmează să adopte în şedinţa de vineri un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr.1/2011, potrivit căruia, începând cu anul şcolar 2021-2022, creşele de stat sunt arondate, la solicitarea primarilor, urmare a hotărârilor autorităţilor deliberative, prin decizie a inspectoratele şcolare judeţene sau al municipiului Bucureşti, unităţilor de învăţământ preşcolar cu program prelungit, cu personalitate juridică.

_____________________________________________________

ACTUALIZARE: Proiectul de Hotărâre privind aprobarea Programului de Implementare a Proiectului “România Educată” este discutat astăzi abia în “primă lectură”. Proiectul nu poate fi adoptat în ședința de astăzi întrucât nu are încă avizul Consiliului Economic și Social.

____________________________________________________

„Mâine va fi o şedinţă de Guvern dedicată Educaţiei. E un moment potrivit – vineri înainte de luni când se deschid şcolile. În această şedinţă vom aproba o hotărâre de Guvern cu programul de implementare „România Educată”, o ordonanţă de urgenţă prin care vom modifica Legea 55 făcând posibil concursul de directori, făcând posibilă de asemenea angajarea personalului didactic auxiliar şi nedidactic. Va fi adoptată o ordonanţă de urgenţă prin care vor fi preluate creşele în sistemul de învăţământ. Vor fi prezentate în primă lectură o ordonanţă de urgenţă „Grija pentru copii” şi o hotărâre de Guvern pentru creşterea cuantumului minim al burselor elevilor. Cinci acte normative”, a declarat, joi seara, la B1TV, ministrul Sorin Cîmpeanu.

Proiectul „România Educată” a fost iniţiat de preşedintele Klaus Iohannis.

Proiectul cuprinde şapte rapoarte identificate ca fiind prioritare: „Cariera didactică”, „Echitatea sistemului educaţional”, „Profesionalizarea managementului educaţional”, „Un învăţământ profesional şi tehnic de calitate”, „Autonomie, calitate şi internaţionalizare în învăţământul superior”, „Educaţie timpurie accesibilă tuturor”, „Evaluarea elevilor şi studenţilor”.

Cele şapte rapoarte tehnice propun obiective şi măsuri concrete pe termen scurt, mediu şi lung. Totodată, fac şi o trecere în revistă a situaţiei actuale din sistem.

Printre ţintele propuse la orizontul anului 2030 se numără:

– cel puţin 30% dintre copiii de 0 – 3 ani să fie incluşi în educaţia ante-preşcolară;

– cel puţin 95% dintre copiii de 3 – 5 ani să fie incluşi în educaţia preşcolară;

– clasarea în primele 30 de state de pe mapamond în cadrul testelor PISA;

– cel puţin 80% rata de promovare a testării de la finalul educaţiei gimnaziale şi 75% rata de promovare a examenului de Bacalaureat din totalul colectivităţii şi organizarea de politici ţintite spre reducerea numărului de instituţii de învăţământ cu rate de promovare mai mici de 50%, reamintește Agerpres.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă