Restricții pe autostrada Sebeș – Turda, după ce carosabilul s-a tasat pe o porțiune de un kilometru

1 februarie 2023, 19:38

Primele semne ale alunecării de teren, fisuri în stratul de asfalt, au apărut în noiembrie anul trecut. La început, pe banda de urgență de la kilometrul 17 al autostrăzii A10, la nodul Alba Iulia Nord, dar ulterior s-au extins. Între timp, a apărut o tasare a asfaltului, care s-a adâncit, ajungând acum la 15 centimetri.  Pentru că întreaga lucrare riscă să se deterioreze și mai mult, constructorul italian va trebui să o remedieze pe cheltuiala lui, pentru că autostrada este în perioada de garanție. Așa că traficul în zonă a fost restricționat.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Trebuie să facă antreprenorul o expertiză, să vadă de la ce a apărut acea tasare, să intervină pentru remedierea problemelor. Toată lucrarea, pentru că este în garanţie, se va face pe banii antreprenorului.

Nodul rutier Alba Iulia Nord este atipic, se întinde pe un kilometru și jumătate, iar administratorii autostrăzii au reușit să devieze traficul, astfel încât să ocolească zona afectată de lucrări.

Fenomenul care afectează bucata de autostrada nu este o alunecare naturală a terenului, ci una a terasamentului.

IONUȚ CIUREA, director executiv Asociația Pro Infrastructura: Adică a alunecat ceea ce a pus antreprenorul. Nu este alunecare de deal, de versant. Asta este o chestie importantă de înţeles, pentru că una e să îţi alunece dealul, să ai apă în el, să ai argilă, să ai tot felul de elemente care îţi dau instabilitate pe deal. Alta este să îţi alunece rambleul.

Lotul de autostradă Sebeș Turda a costat peste 550 de milioane de lei și a fost inaugurat pe 30 noiembrie 2021, dar chiar și acum încă mai sunt lucrări nefinalizate, motiv pentru care se circulă în continuare cu restricții de viteză.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă