Sondaj al FNP: Cei mai mulți părinți nu sunt de acord cu introducerea Religiei ca probă la Bacalaureat. Reacția Patriarhiei

23 martie 2023, 10:00

În perioada 20-22 martie 2023 Federația Națională a Părinților – Edupart a efectuat un sondaj online, potrivit căruia majoritatea părinților nu sunt de acord cu introducerea Religiei ca disciplină a unei probe de Bacalaureat. Patriarhia nu a întârziat să reacționeze.

Ea este de părere că sondajul poate fi considerant relevant în măsura în care respondenții au fost cu adevărat bine informați în legătură cu importanța conținuturilor Religiei ca materie opțională la bacalaureat și nu doar derutați de ideea că elevii ar putea fi împovărați de o materie apărută în plus.

Potrivit sondajului realizat online pe 41.637 de persoane în perioada 20-22 martie de Federația Națională a Părinților EDUPART, cea mai mare parte dintre respondenți, 39%, consideră că elevii ar trebui să poată opta pentru susținerea unei probe de bacalaureat la disciplina Religie doar dacă aceștia sunt absolvenți ai unui profil vocațional teologic. 30,6% nu sunt de acord cu introducerea religiei ca disciplină a unei probe de bacalaureat și doar 22,6% sunt de acord că orice absolvent să poată avea această opțiune, indiferent de profilul absolvit.

Majoritatea părinților care și-au exprimat opinia, 68,1% , nu sunt de acord cu introducerea unei probe suplimentare, în cadrul examenului de bacalaureat, la o disciplină complementară profilului/specializării, doar 23,6% dintre părinți fiind de acord cu această propunere.

Deși consideră că, în cadrul examenului de bacalaureat, elevii ar trebui să poată opta pentru susținerea probei la alegere la orice disciplină dintre cele obligatorii, părinții sunt de părere că doar absolvenții profilului vocațional teologic ar trebui să poată opta pentru disciplina religie,  se arată intr-un comunicat al Federației Naționale a Părinților.

77,7% dintre respondenți consideră că elevii ar trebui să poată susțină o probă la alegere la orice disciplină dintre cele obligatorii profilului/specializării, iar 17.6% dintre aceștia nu susțin această propunere

Cea mai mare parte dintre respondenți, 39%, consideră că elevii ar trebui să poată opta pentru susținerea unei probe de bacalaureat la disciplina religie doar dacă aceștia sunt absolvenți  ai unui profil vocațional teologic, 30,6% dintre respondenți nu sunt de acord cu introducerea religiei ca disciplină a unei probe de bacalaureat și doar 22,6% sunt de acord ca orice absolvent să poată avea această opțiune, indiferent de profilul absolvit

(w500) Religia la

 

Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi: La Bacaulareat se testează competențe. Ce competențe testezi pentru Religie, Sport sau Arte? Acestea pot fi testate la liceele vocaționale. Sunt 100% de acord să susțin această disciplină la liceu teologic. Dar haideți să nu încurcăm lucrurile astfel încât să zăpăcim acești copii.

Mihnea Stoica, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor: Nu susțin această propunere, nu înțelegem în primul rând de ce s-ar discuta despre o astfel de propunere. Religia este o materie opțională și nu fiecare elev face Religie, sunt elevi care optează să nu facă Religia.

Ca reacție la acest demers, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, Vasile Bănescu, a transmis pentru Știrile TVR că: Sondajul poate fi considerant relevant în măsura în care respondenții au fost cu adevărat bine informați în legătură cu importanța conținuturilor Religiei ca materie opțională la Bacalaureat, și nu doar derutați de ideea că elevii ar putea fi împovărați de o materie apărută în plus. Materie care NU e și nu va fi vreodată obligatorie ca disciplină de Bacalaureat, ci doar eligibilă pentru acest examen.

Daniela Vișoianu, expert în educaţie: E o temă care nu merită atenția societății în condițiile în care vorbim despre dezvoltarea inteligenței artificiale și despre nevoia de mai multă știință și despre nevoia de mai multă matematică, eu aș trata-o ca o temă falsă, ca o cortină după care să se ascundă problemele mult mai mari din Educație, care sunt legate de finanțare, calitatea cadrelor didactice și abandonul școlar.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite