Timișoara: Un studiu al Universității de Vest arată că profesorii și studenții muncesc mai mult în online decât în sălile de curs
05 Mai 2020, 08:54
(actualizat 05 Mai 2020, 08:55)

Mutarea cursurilor în mediul online a avut cu siguranţă un impact asupra studenţilor, dar şi a profesorilor. Un studiu în acest sens a fost făcut la Universitatea de Vest din Timişoara.

Peste 1400 de studenți de la toate cele 11 facultăți ale universității au răspuns chestionarului conceput de departamentul de sociologie. Tinerii spun că se descurcă în utilizarea instrumentelor și platformelor digitale, sunt preocupați să comunice cu profesorii și se străduiesc să ducă la bun sfârșit sarcinile de lucru. Mai greu de realizat sunt activitățile de seminar și de laborator, care presupun un grad ridicat de interacțiune între student și cadrul didactic.

Multe din sarcinile de lucru pe care le primesc sunt sarcini de echipă și atunci s-a păstrat acea comunicare cu colegii pentru realizarea sarcinilor. Lucrurile negative pe care le surprind sunt cel puţîn două: Timpul lung petrecut în față calculatorului sau al deviceului și faptul că există o percepție că profesorii dau mai multe teme, mai multe sarcini de lucru în această perioada.

De partea cealaltă a catedrei, profesorii consideră că anul universitar poate fi încheiat cu succes. Cadrele didactice au arătat că trecerea în mediul online a predării realizate în mod normal față în față, necesită un volum mare de muncă.

Profesorii la rândul lor spun că şi -au dezvoltat competențele de didactică universitară, creativitatea, că pot integra mai multe softuri în activitatea curentă și că multe din acestea le vor folosi și atunci când vor reveni la activitatea față în față. Peste 350 de profesori au particitipat la studiu, ceea ce reprezintă peste 50 la sută din titularii Universității de Vest din Timișoara.