Tranzacţia anului pe piaţa auto. Peugeot/Citroen a cumpărat marca Opel

6 martie 2017, 18:45

După 8 ani fără profit, americanii de la General Motors şi-au vândut diviza europeană Opel. A fost cumpărată PSA Peugeot/Citroen cu 2,2 miliarde de euro la pachet cu marca britanică Vauxhall.

O combinaţie care va acoperi aproape 17% din piaţa auto şi va face din grupul Peugeot/Citroen a doua mare forţă europeană în domeniu, după Volkswagen.

PSA Peugeot/Citroen promite să readucă brandurile Opel şi Vauxhall pe profit, fără disponibilizări de personal sau închideri de fabrici. Lucru pus la îndoială de unii analişti, în condiţiile în care preşedintele PSA şi-a propus ca obiectiv economii de până la 2 miliarde de euro anual, până în 2026.

De altfel, înţelegerea a venit după angajamentul că francezii nu se vor atinge de uzinele din Franţa şi Marea Britanie.

Rămân însă alte 12 fabrici cu aproape 40 de mii de angajaţi a căror soartă se va decide pe parcurs.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite