Aproape 3,5 milioane de români s-au uitat la TVR 1, la finala Campionatului Mondial

16 iulie 2018, 13:42

Finala Campionatului Mondial FIFA Rusia 2018 a adunat, aşa cum era de aşteptat, cel mai mare număr de microbişti în faţa micilor ecrane. Partida dintre Franţa şi Croaţia (scor final cu 4-2), disputată pe 15 iulie, de la ora 18.00, pe Luzhniki Stadium din Moscova, a adus din nou principalului post al Televiziunii Române poziţia de lider incontestabil de audienţă. TVR a transmis în direct şi în exclusivitate toate cele 64 de meciuri de la Cupa Mondială, pe TVR 1, TVR 2 şi TVR HD.

În medie, 2.690.000 milioane de români au stat cu ochii pe televizor duminică seara, TVR 1 înregistrând, în intervalul orar 18.00-19.53, un rating mediu de 15%* şi o cotă medie de piaţă** de 43,3% la nivel naţional. În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, finala Campionatului Mondial de Fotbal a avut 1.734.000 de telespectatori (rating mediu 18%, share mediu 48,2%). Cifra de 773.000 reprezintă targetul comercial (17,6% rating mediu, respectiv 56,1% cotă medie de piaţă).

Cel mai urmărit moment al meciului care a adus Franţei al doilea titlu mondial s-a înregistrat spre finalul partidei (19.45), când 3.497.000 de români urmăreau TVR 1 (rating 19,5%, share 50,7% la nivel naţional). La acel moment, TVR 1 depăşea cu peste 230.000 de telespectatori suma audienţei înregistrate de toate celelalte posturi TV monitorizate din România. În mediul urban, cel mai urmărit minut a fost şi ultimul al Campionatului Mondial, la 19.53, când Croaţia încă lupta sperând modificarea scorului pe tabela de marcaj: 2.185.000 de telespectatori (rating 22,7%, share 55,7%). Finalul partidei a fost cel mai atractiv şi pentru publicul comercial, ora 19.51 aducând recordul de telespectatori pe acest target: 966.000 de persoane (rating 21,9%, share 62,6%).

Festivitatea de premiere a campioanei lumii la fotbal a fost, de asemenea, între preferinţele telespectatorilor duminică seară. Şi pe intervalul difuzării acesteia (20.19-20.43), TVR 1 a fost pe primul loc în audienţe, pe toate categoriile de public. La nivel naţional, aproape 2 milioane de români (1.912.000) au vrut să trăiască bucuria victoriei alături de cei mai buni fotbalişti ai lumii – rating mediu 10,7%, share mediu 27,7%. Dintre aceştia, 1.176.000 reprezintă targetul urban (12,2% rating şi 30,6% cotă de piaţă).

Şi finala mică a CM FIFA Rusia 2018, partida dintre reprezentativele Belgiei şi Angliei, a stârnit interesul telespectatorilor. În medie, 1.074.000 de români au urmărit, sâmbătă după-amiază, victoria Belgiei în faţa Anglei pe Sankt Petersburg Stadium, poziţionând din nou TVR 1 pe primul loc în clasamentul audienţelor, cu un rating mediu de 6% şi un share mediu de 22,1% la nivel naţional. În medie, 702.000 de telespectatori din mediul urban au urmărit finala mică la TVR 1 (rating mediu 7,3%, share mediu 25,3%), 281.000 dintre aceştia reprezentând targetul comercial (rating mediu 6,4% şi cotă medie de piaţă de 30,4%).

Microbişti sau nu, românii au fost, în această lună, martorii spectacolului fotbalistic al anului. În clasamentul celor mai bune 10 programe TV din perioada desfăşurării Campionatului Mondial FIFA Rusia 2018 (14 iunie – 15 iulie), 8 poziţii sunt ocupate de partide de fotbal şi ediţii de Studio Mondial, difuzate de TVR 1. Top 5, la nivel naţional, este exclusiv al TVR 1, cu 5 meciuri de la CM FIFA Rusia 2018:

1. Franţa – Croaţia (15 iulie, ora 18.00) – 2.690.000 de telespectatori

2. Croaţia – Anglia (11 iulie, ora 21.00) – 2.291.000 de telespectatori

3. Franţa – Belgia (10 iulie, ora 21.00) – 2.164.000 de telespectatori

4. Rusia – Croaţia (7 iulie, ora 21.00) – 1.962.000 de telespectatori

5. Columbia – Anglia (3 iulie, ora 21.00) – 1.892.000 de telespectatori.

TVR a transmis în direct şi în exclusivitate toate partidele Campionatului Mondial de Fotbal – FIFA Rusia 2018. De mai bine de 50 de ani, începând cu ediţia CM 1966 din Anglia, TVR este televiziunea care difuzează în exclusivitate cel mai mare eveniment fotbalistic al planetei. Campionatul Mondial din Rusia, primul găzduit de Europa de Est, reprezintă ediţia cu numărul 21 a turneului de fotbal.

*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.

**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

Sursa: Kantar Media, date prelucrate SRTv

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă

A murit realizatoarea de televiziune Florentina Satmari

Franța, prima țară cu o lege împotriva hainelor ieftine chinezești