Uniți, dar fără autostrăzi. Construcția unor şosele moderne care să lege Muntenia, Transilvania și Moldova este abia la început

1 decembrie 2021, 18:01

Pe șantierul autostrăzii „Sibiu-Pitești”, care va lega Muntenia de Transilvania, se lucrează doar la capete. Pe tronsonul Sibiu-Boița, lung de 13 km, lucrările au început anul trecut și sunt gata în proporție de peste 50 la sută. Circulația ar putea fi deschisă anul viitor, chiar dacă termenul din contract e 2023. Șoferii ar scăpa, astfel, de aglomerația de la ieșirea de pe Valea Oltului.

La celălalt capăt, pe lotul 5 „Pitești-Curtea de Argeș”, lung de 30 de km, construcția a început în toamnă. Cele mai dificile lucrări vor fi însă pe tronsoanele de mijloc.

Viitoarea autostradă ce urmează să lege Transilvania de partea de sud a țării va trebui să străpungă Munții Carpați. Însă lucrările nu au fost demarate nici până în acest moment.

Construcția autostrăzii care va lega sudul țării de Moldova nu a început pe niciun sector. A fost dată în trafic doar centura Bacăului.

Pentru moment, autostrada care va lega Muntenia de Moldova se oprește la Ploiești. Construcția autostrăzii A7, Ploiești-Pașcani, este acum în diferite faze de proiectare. Excepție face însă tronsonul Ploiești-Buzău, unde proiectul tehnic este gata și a fost scoasă la licitație execuția lucrărilor.

Pentru A8, autostrada care va lega Moldova de Transivania, autoritățile încă așteaptă studiul de fezabilitate revizuit pentru sectorul dintre Târgu Mureş și Târgu Neamţ.

În lipsa autostrăzilor, șoferii care vor să circule dintr-o regiune istorică într-alta sunt nevoiți să se înghesuie pe același drumuri vechi și aglomerate.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite